Algemene Voorwaarden &Hiep
Creativiteit is een drijfveer waar ik energie uit put. Ik hou van visualiseren en met mensen samenwerken, dat verkies ik boven het lezen van lange complexe teksten. We proberen de voorwaarden zo kort mogelijk te maken. De algemene voorwaarden &Hiep zijn van toepassing op al onze overeenkomsten.
&Hiep is een eenmanszaak gedreven door Hiep Truong.
Op deze pagina vind je jouw verplichtingen, de manier waarop wij onze opdrachten uitvoeren of de voorwaarden van betaling.
versie 1.21 / 22 mei 2024
Artikel 1. Definities
Opdrachtnemer: &Hiep, wij, we, ons, ik: de eenmanszaak &Hiep, dit kan met of zonder freelancers zijn die we inhuren.
Naam: &Hiep
Kvk-nummer: 89181530
btw-nummer: NL004700713B12
website: www.enhiep.nl
Opdrachtgever: jij, jou, je: de partij – een natuurlijke persoon of rechtspersoon – met wie wij een overeenkomst sluiten of aan wie wij een offerte uitbrengen.
Overeenkomst: De afspraak of afspraken die wij mondeling of schriftelijk met elkaar overeenkomen, inclusief alle wijzigingen of aanvullingen daarop. Dit omvat ook alle voorbereidingen die aan de overeenkomst voorafgaan.
Overmacht: Hieronder verstaan we alle externe oorzaken, voorzien of onvoorzien, waarop &Hiep geen invloed kan uitoefenen, waardoor &Hiep niet in staat is de verplichtingen na te komen. Hieronder valt ook ziekte.
Partijen: &Hiep en de opdrachtgever samen.
Vergoeding: De afgesproken beloning voor de opdracht. Dit kan een vast bedrag, uurtarief, consultancy-fee, licentievergoeding zijn, of een andere tussen partijen overeengekomen vergoeding.
Annuleren: Beëindiging of ontbinding van de overeenkomst.
Schriftelijk: Onder ‘schriftelijk’ valt ook elektronische communicatie zoals e-mail, mits de identiteit van de afzender en de echtheid van de communicatie voldoende vaststaan. De bewijslast voor ontvangst van elektronische communicatie ligt bij de opdrachtgever.
Artikel 2. Algemeen
&Hiep, gedreven door Hiep Truong, biedt expertise als business consultant, visueel strateeg, creatief consultant, innovatie consultant, workshop facilitator en meer. Wij richten ons op het helpen van zelfstandige ondernemers en teams bij het behalen van hun doelstellingen door creativiteit en visualisatie in te zetten.
Diensten omvatten onder andere:
- Begeleide brainstorms voor concrete stappen zonder afleiding.
- Consultancy voor waardecreatie door kennisoverdracht en inzet van expertise.
- Visualisaties ter ondersteuning van je complexe processen, vragen en doelstellingen.
- (Online) workshops voor creatieve ontwikkeling voor jezelf of binnen je organisatie.
Prijzen variëren van €100,- tot meer dan €15.000 excl. btw, afhankelijk van de afgenomen diensten.
Artikel 3. Toepassing
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsbetrekkingen tussen opdrachtnemer en de opdrachtgever, inclusief offertes, aanbiedingen, en overeenkomsten. Voorwaarden van de opdrachtgever die afwijken van deze algemene voorwaarden zijn alleen bindend als deze expliciet door opdrachtnemer schriftelijk zijn aanvaard.
Artikel 4. Aanbod
- &Hiep doet een aanbod via offerte, prijslijst of samenvatting van een mondelinge bespreking, met duidelijke vermelding van de te leveren diensten en de kosten.
- Aanvaarding van het aanbod geschiedt schriftelijk door de opdrachtgever.
- Het aanbod blijft geldig voor veertien werkdagen na de verzenddatum, tenzij anders overeengekomen.
- Wijzigingen in aanbiedingen en offertes door onvoorziene veranderingen in de werkzaamheden of prijsstijgingen van materialen worden zo spoedig mogelijk gecommuniceerd aan de opdrachtgever.
Artikel 5. Aanvaarding van de opdracht
- De opdrachtgever aanvaardt het aanbod expliciet en schriftelijk. Indien de opdrachtgever dit nalaat, maar desondanks instemt of de indruk wekt dat &Hiep werkzaamheden verricht binnen de overeenkomst, wordt het aanbod als aanvaard beschouwd.
- &Hiep behoudt zich het recht voor een opdracht te weigeren indien na aanvaarding nieuwe informatie beschikbaar komt die de uitvoering voor &Hiep onaanvaardbaar maakt.
Artikel 6. Uitvoering van de opdracht
- &Hiep voert de opdracht uit naar beste inzicht en vermogen, in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap en afgesproken methodieken.
- &Hiep spant zich in om onder gegeven omstandigheden de best mogelijke prestatie te leveren. De opdrachtgever zorgt voor zo gunstig mogelijke omstandigheden.
- De opdrachtgever verstrekt alle informatie die noodzakelijk is voor de uitvoering van de opdracht, zowel op eigen initiatief als op verzoek van &Hiep.
- Niet opgeleverd materiaal, draaiboeken of notities blijven intern bij &Hiep en worden niet gedeeld.
- &Hiep handhaaft geheimhouding over alles wat besproken wordt tijdens voorbereidingen, sessies en evaluaties.
- De opdrachtgever ondersteunt &Hiep actief om een tijdige en correcte uitvoering van de opdracht mogelijk te maken.
- De specifieke inhoud, duur, en materiaalgebruik van de dienstverlening worden in overleg met de opdrachtgever afgestemd en vastgelegd.
- Bij overmacht zoekt &Hiep naar een passende oplossing, zoals het verzetten van de opdracht. Als dit niet mogelijk is, worden reeds gedane betalingen gerestitueerd.
- Indien vervanging noodzakelijk is, zal &Hiep een vervanger voorstellen. De voorwaarden en tarieven van de vervanger worden afzonderlijk overeengekomen.
- Afwijkingen in het resultaat ten opzichte van wat overeengekomen is, zijn geen grond voor afkeuring of compensatie, tenzij nadrukkelijk anders overeengekomen.
Artikel 7. Vergoeding
- Indien door partijen geen specifieke vergoeding is overeengekomen, is de door &Hiep gebruikelijk gehanteerde vergoeding van toepassing. Deze vergoeding is zoals vermeld op de website of in de offerte.
- Indien aannemelijk is dat &Hiep hogere kosten heeft gemaakt en/of meerwerk heeft verricht dan oorspronkelijk overeengekomen, zal dit, na overleg, worden doorberekend aan de opdrachtgever.
- De uiteindelijke vergoeding wordt vastgesteld op basis van de verrichte werkzaamheden en gemaakte kosten en op basis van nacalculatie aan de opdrachtgever gepresenteerd.
- Voor opdrachten met een waarde boven de €500,- geldt een reserveringsbetaling (aanbetaling) van 50% van het overeengekomen totaalbedrag. Deze aanbetaling dient binnen veertien werkdagen na ondertekening van de overeenkomst voldaan te worden.
- Alle genoemde prijzen en tarieven zijn exclusief btw en exclusief eventuele reiskosten, tenzij anders vermeld of overeengekomen met de opdrachtgever.
Artikel 8. Betalingsvoorwaarden
- &Hiep stuurt voor het verschuldigde bedrag een factuur aan de opdrachtgever. Dit gebeurt elektronisch, tenzij anders overeengekomen. De opdrachtgever is verplicht deze factuur binnen veertien werkdagen na factuurdatum te voldoen.
- Bij overschrijding van deze betalingstermijn is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim. Vanaf dat moment is de opdrachtgever een vertragingsrente verschuldigd van 10% per jaar over het openstaande bedrag, zonder dat een verdere ingebrekestelling nodig is.
- Indien de opdrachtgever ook na een herinnering en een aanmaning in gebreke blijft het verschuldigde bedrag te betalen, kan &Hiep de vordering ter incasso uit handen geven. Alle met de incasso van gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten zijn voor rekening van de opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten worden vastgesteld op ten minste 15% van het te vorderen bedrag, met een minimum van €150,-.
Artikel 9. Annulering en opschorting
- Wanneer betalingen niet op tijd zijn, mag &Hiep werkzaamheden opschorten tot de betaling volledig is voldaan.
- Als de opdrachtgever niet tijdig de benodigde informatie verstrekt of afwezig is voor de uitvoering, kan &Hiep de overeenkomst opschorten of beëindigen.
- Annulering of verschuiving van workshops moet duidelijk worden gecommuniceerd. Annulering zonder geldige reden is niet toegestaan. Verschuiving is mogelijk binnen 7 werkdagen, mits de planning dit toelaat, tegen 10% extra kosten.
- Bij annulering worden kosten in rekening gebracht, afhankelijk van hoe lang van tevoren wordt geannuleerd:
- meer dan 4 weken is 10%
- 2-4 weken is 30%
- 3-14 dagen is 70%
- binnen 48 uur is 100%.
- Annuleringskosten worden verrekend met eventuele vooruitbetalingen.
Artikel 10. Klachten
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst of bezwaren tegen facturen moeten binnen vijf werkdagen na de factuurdatum schriftelijk worden gemeld aan &Hiep.
- Eventuele klachten over geleverde producten of diensten dienen ook binnen vijf werkdagen na ontvangst schriftelijk te worden ingediend bij &Hiep.
- Klachten die na de termijn van vijf werkdagen worden ingediend, zullen niet in behandeling worden genomen. Het indienen van een klacht houdt de betalingsverplichting niet op.
Artikel 11. Auteursrecht en publicaties
- Alle materialen, inclusief trainingsconcepten, workshopontwerpen, en documenten die door &Hiep worden verstrekt, blijven eigendom van &Hiep. De auteursrechten op een training of workshop liggen bij &Hiep, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
- Tijdens workshops en sessies gemaakte foto’s en videobeelden mogen door &Hiep worden gebruikt voor marketingdoeleinden, tenzij voorafgaand schriftelijk anders is overeengekomen. Personen op deze foto’s doen afstand van eventuele aanspraken op portretrecht achteraf.
- Samenwerkingen mogen gevierd worden! Tenzij nadrukkelijk schriftelijk bezwaar wordt gemaakt, ga je ermee akkoord dat &Hiep onze samenwerking kan vermelden in communicatie. Dat kan zijn als vorm van social proof op deze website of een eventuele aanbeveling weergeven op plaatsen waar social proof of aanbevelingen geplaatst kunnen worden. Uiteraard worden de inhoudelijke afspraken, indien er geheimhouding betreft, in acht genomen.
Artikel 12. Aansprakelijkheid
- &Hiep is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade die te wijten is aan opzet of grove nalatigheid van &Hiep. De aansprakelijkheid van &Hiep zal nooit hoger zijn dan het factuurbedrag van de betreffende opdracht.
- Voor schadeclaims moet binnen redelijke termijn, doch uiterlijk binnen één maand na ontdekking, een gedetailleerd verslag worden ingediend bij &Hiep.
- &Hiep is niet aansprakelijk voor enige indirecte schade, inclusief maar niet beperkt tot gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, of schade door bedrijfsstagnatie.
Artikel 13. Wijzigingen van deze algemene voorwaarden
- &Hiep behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
- Eventuele wijzigingen in de algemene voorwaarden worden tijdig en schriftelijk door &Hiep aan de opdrachtgever medegedeeld.
- Indien een opdrachtgever een voorgestelde wijziging niet acceptabel vindt, heeft de opdrachtgever het recht de overeenkomst te beëindigen tot de datum waarop de nieuwe algemene voorwaarden van kracht worden.